Skolebesøk

Det nærmer seg årets slutt og den årvisse tradisjonen med besøk av skoleelever. Når våre Kjem110-studenter er ferdig med laboratoriekurset åpnes kurssalene for potensielltnye studenter.

Staute karer og Kjemi2 elever fra St. Paul videregående skole.
Foto: A. Aarbakke

Noen har kanskje observert store flokker av små voksne som ferdes rundt i gangene og lurt på om studentene har blitt ekstra unge? Her er kanskje svaret:

Fra fagdagen «Ka vil DU bli?»
Masterstudent Siri Louise Pendegraft hjelper en elev fra Ny Krohnborg skole.
Foto: I. J. Fjellanger

Det pågår lab. kurs for elever i den videregående skolen og innen kurstilbudet avsluttes medio desember har det vært innom rundt 370 elever som har spesialisering i kjemi (Kjemi1 eller Kjemi2).

I tillegg har vi hatt besøk av rundt 70 fjortiser (eller niendeklassinger) fordelt på tre fredager i november.

Mer informasjon om tilbudene finnes selvfølgelig på instituttets hjemmeside, hvor ellers?