Gave fra L. Meltzers Høyskolefond 2023 – Forskningsmidler

«L. Meltzers Høyskolefonds gave til UiB, 2023» skal brukes til UiBs vitenskapelige forskningsvirksomhet med erverv av ny grunnleggende innsikt som siktemål.

Maleri av Lauritz Meltzer, Malt av Ansgar Larsen

Pascal Dietzel er tildelt 60 kkr til dekning av kostnader til Materials for efficient electrochemical reduction of carbon dioxide to formic acid as hydrogen energy carrier. Vidar Jensen er tildelt  100 kkr til dekning av kostnader i forbindelse med arrangementet – International Symposium on Olefin Metathesis and Related Chemistry (ISOM XXIV). Vi gratulerer begge to!

Det noteres at ingen fra Kjemisk institutt har søkt om og fått tildelt reisemidler for 2023.

Meltzer-fondet deler hvert år ut betydelige midler, og alle vitenskapelig ansatte ved Kjemisk institutt oppfordres herved til å vurdere muligheten for å søke støtte til prosjekter, reiser og arrangment fra Meltzer-fondet (frist 1. desember).