Velkommen Cecilie!

Cecilie Evjen har nylig blitt ansatt som forskningskoordinator/rådgiver, og skal dele dagene sine mellom Kjemisk Institutt og IFT. Hennes bakgrunn er en uvanlig kombinasjon av human toksikologi, prosjektledelse og entreprenørskap. Hennes forskningsinteresser har tatt henne fra laboratorieforskning innen nanoteknologi til studier på forurenset drikkevann i Nord-Tanzania – og mange ting i mellom!

I Det Norske Videnskaps-Akademi koordinerte Cecilie et grunnforskningsprogram som er et samarbeid mellom industri og akademi. De siste par årene overtok riktignok eventyrlysten, og hun seilte i en tradisjonell norsk seilskute rundt hele Amerikas kontinent. Isen og havet fascinerte henne, og hun dro derfor til Antarktis for å jobbe på større båter og i felt med pingviner og hvaler som en del av arbeidsdagen.

Tilbake i Norge, bestemte Cecilie seg for å flytte til Bergen og bli kjent med forskningen og menneskene på UiB. Her vil hun bistå forskere på Kjemisk Institutt som søker finansiering fra for eksempel Forskningsrådet eller Horisont 2020. Snakk med henne dersom du planlegger en søknad om ekstern finansiering!